Załatwianie spraw

W celu przesłania dokumentów na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta i Gminy w Mikstacie, należy skorzystać z platformy ePUAP.

Usługa dostępna jest dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta i Gminy w Mikstacie została uruchomiona na opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) i wymaga spełnienia warunków obowiązujących na tej platform

 

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta i Gminy w Mikstacie:

/umigmikstat/skrytka

Aby wysłać formularz należy zalogować się na stronie epuap https://epuap.gov.pl/ wybrać "Katalog spraw", następnie  w polu "Znajdź urząd, w którym chcesz załatwić sprawę" - wpisać "63-510"  i kliknąć  szukaj i wybrać z listy "Gmina Mikstat", lub bezpośrednio do katalogu spraw urzędu https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/umigmikstat

Sprawy które nie posiadają formularzy można załatwić za pomocą opcji "Pismo ogólne do podmiotu publicznego - stary wzór". Opcja  ta znajduje się w polu "Inne sprawy urzędowe - najczęściej załatwiane sprawy".

 

W celu skorzystania ze Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, niezbędne jest spełnienie dwóch warunków:

  • założenie indywidualnego (darmowego) konta na platformie ePUAP - Załóż konto
  • posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.

W przypadku spełnienia tych warunków należy:

  • Zalogować się do platformy ePAP oraz wypełnić formularz.
  • Załączyć wymagane dokumenty oraz dokonać stosownych opłat zgodnie z opisem sprawy.
  • Podpisać dokument kluczem z certyfikatem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym ePUAP (ikona "Podpisz profilem zaufanym" lub ikona "Podpisz certyfikatem").
  • Wysłać dokument do Urzędu drogą elektroniczną (ikona - "Wyślij").

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miasta i Gminy w Mikstacie

Zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (KRI) dokumenty muszą być sporządzone w jednym z poniżej wymienionych formatów:

  *.doc, *.docx, *.rtf  - dokumenty MS Word
  *.xls,*.xlsx - dokumenty MS Excell
  *.ppt, *.ppts - dokumenty Power Point
  *.txt - dokument tekstowy
  *.gif, *.tif, *.jpg *.jpeg – pliki graficzne
  *.pdf pliki zapisane w Acrobat Reader lub nowszym
  *.zip, *.arj, *.rar -  pliki skompresowane w formacie ZIP, ARJ, RAR
  *.odt - otwarty format dokumentów aplikacji biurowych

Dokumenty muszą spełniać następujące warunki:

  • podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego, kwalifikowanego certyfikatu wydanego przez podmiot uprawniony do świadczenia usług certyfikacyjnych lub przy pomocy profilu zaufanego.
  • opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument.
  • wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3 MB.
  • nie mogą zawierać wszelkiego rodzaju złośliwego oprogramowania. 

Dokumenty w postaci elektronicznej nie spełniające powyższych wymogów nie będą przetwarzane elektronicznie oraz nie zostaną podjęte czynności związane z wszczęciem postępowania rozpatrywania sprawy.

 

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;

- Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu, Urząd przyjmuje dokumenty elektroniczne na nośnikach danych umożliwiających dopisanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).

Akceptowalne nośniki danych:

 1. Płyta CD-R, CD-RW (z możliwością nagrania lub dogrania - płyta wielosesyjna),

2. Płyta DVD-R, DVD-RW(+ -), DVD-RAM( z możliwością nagrania lub dogrania - płyta wielosesyjna),

3. PenDrive USB (1.1, 2.0 3.0)

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2022-07-19
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Danuta Kamińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 stycznia 2017 21:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Radziszewski
Ilość wyświetleń: 13024
19 lipca 2022 12:30 (Marek Radziszewski) - Zmiana treści zakładki.
19 lipca 2022 11:36 (Marek Radziszewski) - Zmiana treści zakładki.
19 lipca 2022 11:19 (Marek Radziszewski) - Zmiana treści zakładki.